2015, a fresh new start of my life

Monday, February 23, 2015 Nattasha Zainal 1 Comments

This is the first post of 2015. I wish.. I have the courage and azam yang kuat untuk menulis lagi.. well, people said zaman blog is over.. sometimes, the best is just leave to your heart .. saya believe in putting everything in my heart before I put it in words. Some things just need to leave and let go.. Maaf..ada yang email saya tak sempat balas. Kerjaya sebagai IT professional bukan senang..seperti tiada malam bagi saya.. tidak sempat nak berniaga.. pada tahun 2015 ini saya tidak attached dengan Isagenix mahupun Vken. Saya bubarkan partnership T&T. Tiada lagi T&T, kerana saya tidak lagi berkongsi perniagaan mahupun hidup dengan bekas suami. Tidak perlu dicanangkan mengapa, he knows, I know.. Tiada jodoh paling senang. Hidup ini aman jika kita tidak lagi menuding jari siapa yang salah. Hidup ini akan lebih aman jika we lower down our ego, bak kata bff saya, you show white flag doesn't mean that you lost.. I wish him all the best for 2015, and I am happy with my life. Anehnya, manusia yang berbangsa Melayu senantiasa rasa pity dengan kami yang bernama divorcee.. Soalan yang selalu ditanya adalah, mengapa bercerai? Sebetulnya, tiada jawapan. Saya dulu tercari salah, heart break yes.. menyalahi diri sendiri di dalam kecelaruan.. Tuhan tahu the best, maka hidup harus terus.. Mengapa mahu salahkan diri mahupun orang lain. Life is too short to feel sad. Saya bangkit dalam kecelaruan dan nah, here I am again, proudly said I am single without wanting people to look down on me. 

It just happen to be an end.. not proud neither want to talk about it lagi.. he moves on.. I wish to tell because if dia tidak berjalan bersama dengan saya, people might talk. So bagi mengelakkan fitnah, yes I openly said I am single again. It's going to be 1 year this May, I wish I will be happy and more happier Insha Allah.



I feel healthier than before, I am much happier.. Honestly, hidup ini bukan hanya untuk diuji sekali.. berkali-kali sekiranya Tuhan tahu anda itu tabah untuk diuji. I am glad I do not have kids.. Salute to single women out there who raise their kids alone.. Saya sendiri rasa terkapai-kapai. So, whats the purpose of having this blog? I feel I want to delete, but let it be there.. ada juga ilmu (I hope so..) yang boleh dibaca oleh readers (hopefully ada readers).. and what's new? I might share what ever I have, tips and things that I know or I wish to share with who ever yang mahu membaca. I feel like sharing what ever in my mind about living alone.. I hope I have time.. sambil menunggu jam 9 untuk concall, saya beranikan diri untuk menulis. I miss writing, but my hand feels numb to hold pen.. mengadanya statement.. sebetulnya hendak menolong kawan dengan template blog.. Sometimes I feel lazy, too lazy to write, lazy to sell anything, lazy to think.. but if the products are good why not?

Right now, supplements yang saya ambil adalah mudah, here's the list :

1) Himalaya Anti-Oksida
2) Himalaya Allergy care
3) Shaklee Spirulina
4) Revell CMD drops

Ada yang tanya, apa yang saya ambil sehingga kurus.. I lost quite a lot of kilos lemak, (saya tidak timbang dalam setahun, so jgn tanya saya berapa kg kerana saya tidak ada timbang di rumah).. I am wearing size "S" or "M" dan jeans size 26-27. 

Rahsianya mudah, I took coffee in the morning, eat clean sometimes, exercise a lot dan drink plain water ditambah dengan Revel CMD Drops.. no I am not going to tell dari segi sains, that is too much.. but what I feel and experience with all these products..yang penting the techniques.. An athlete, a world class athlete will take a lot of supplements, mungkin the same dengan yang tak bertaraf dunia, tetapi teknik yang membedakan mengapa dia lebih berjaya dari yang lain. Mungkin saya akan ceritakan dengan lebih lanjut kemudian hari.If I have time, since in the office I can't open blogspot and by the time I reach home, I need to do a lot of things. Being single is all about 100% me time.

Bagi yang bertanya, tiada produk yang tidak bagus sepanjang saya consume Isagenix, Unicity dan Vken. Cuma, tiada perkongsian lagi membuatkan saya menarik diri. Independent lagi mudah..

Here's to the new post, Insha Allah.. more of me after this post hopefully..

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete