Thursday 16 August 2012

The SECRET that might change your life too...

Semua orang dok gile dengan buku nie..The Secret by Rhonda Bryan.. atau pon dok sibuk bilang (ecey, tetiba slang Singapore.. akibat berkawan dan juga biz dgn orang Singapore) pasal Law of Attraction.. Ingat lagi masa dok Kelana Jaya rumah lama tuh.. I read this book, The Secret, dan ikut ape dia cakap di samping berdoa la dengan Allah, kalo x sembahyang pon tak guna..mintak kat sape ye tak.. Law of Attraction cakap if you want something, ask.. by ASKING, you will get.. so I wrote in a piece of paper, hari-hari bangun tidur do my gratitude before sembahyang subuh.. Gini caranya..

In a piece of paper.. I wrote 10 things that I want..

1) I am grateful today that I have a lovely husband who loves me very much every day and forever
2) I am grateful today that I have much money that I dream of
3) I am grateful today that I have a business to run in January 2012

ya da..ya da... sampai le ke 10..actually x ingat dah ape lagi tulis.. so mcm orang gile le gak.. bangun pagi, baca piece of paper tuh.. lepas tuh feeling great, pergi sembahyang..lepas selesai doa, sujud again berterima kasih kepada Allah dengan health yang bagus, ada duit..ada family..anything you wanna thankful la..

Alhamdulillah for me it works!!! Lompat bintang secara mendadak!!!

WHY??

1) I dapat business yang I x pernah I akan buat.. dan the $$$ alhamdulillah sangat.. bersyukur dpt side income yang best..

2) I dpt jumpa rakan-rakan baru yang sangat positive every day

3) My relationship dengan husband every day sgt beautiful..

4) I move house walaupun rent lagi but a better house

5) I dpt Hawaii FREE trip yang x pernah I imagine..

dan yang best, I will go again this SEPT.. fast bukan?

This is the secret that changed my life... doa je kalau x datang dengan usaha tak boleh.. so usaha je kalo x doa pon tak boleh.. keep on ASKING, feel gratitude dan juga feel you already received. 

Itu yang I did and Insha Allah you always attract positive things in your life.

Matlamat mesti ada, focus dan kejayaan Insha Allah tiba.. siapa yang berdoa nak susah kan.. so matlamat I sekarang nie adalah untuk membawa my team to the next trip, maybe LONDON kot..belum announce..kerja 4 bulan terus je dapat FOC trip..bestkan.. I am going to Korea this SEPT with 2 of my business partners. Tak lain my husband and another one yang sangat super positive serta rajin. Love the attitude, keep on being positive..

I met very positive people masa Hawaii trip.. sgt best ok.. one of them adalah seorang successful businessman yang ada 3 restaurants, berjaya completed his Presidential Director dalam masa 4 months! Wonderfulnya! Dah start 6 digit.. kalau this guy yang owned 3 restaurants busy guy boleh berjaya, kita apsal x boleh bukan? Dah le kita busy kerja dengan orang.. haih.. mesti boleh.. I told my business partners, jangan berlengah...only a fool will wait..the success people will move on..

Part Hawaii tuh nanti kita sambung ye.. :) celoteh ends here... moga dpt memberi inspiration to you guys out there.. *feeling celebrity plak..hehe

No comments:

Post a Comment

Anyeonghaseyo gangnam style..

Sekarang berada di Seoul tapi business berjalan seperti biasa.. keep the spirit on.. ecey.. more update after this.. global convention here ...